Beroepsopleiding Makelaars B.V.

Inloggen

  Wachtwoord vergeten / geen wachtwoord ontvangen ?

Klantgericht Makelen

Omschrijving

“Klantgericht makelen”

Hoe maken we van potentiële kopers die we dagelijks ontmoeten, een tevreden aankoopklant. Voor de meeste mensen is het kopen van een woning spannend en stressvol. Ze moeten emotie en zakelijkheid op de juiste manier combineren, moeten durven onderhandelen en bouwtechnisch onderlegd zijn. Laat staan het feit dat het hen ontbeert aan goede marktkennis. Toch schakelt ruim 80% van de kopers geen aankoopmakelaar in. Hoe komt dit? Is de klant zich soms niet (tijdig) bewust van alle bovengenoemde aspecten. Of kampen makelaars nog steeds met vooroordelen als te duur en/of niet betrouwbaar?

In de praktijk blijkt dat als een makelaar extra aandacht voor de klant heeft en een oprecht gesprek aangaat over het kopen van een woning met wat daar allemaal bij komt kijken, dat het mogelijk is om potentiele kopers wel de voordelen in te laten zien van een betrokken en meedenkende makelaar aan hun zijde.

Maar hoe ga je een gesprek dan aan? Hoe kun je de klant laten zien dat ze met een betrouwbare makelaar te maken hebben? Op welke manier kan je de hulpvraag creëren. Iedere klant is namelijk weer anders…..of toch niet? Tijdens een aantal inspirerende en interactieve sessies worden deze vragen beantwoord en maken we samen een concreet plan van aanpak, met vele handvatten en tips.

Doelstelling

  • Bewustwording van het belang van aandacht geven aan de klant
  • Inzichten en handvatten om de juiste manier klantgericht te kunnen handelen
  • Praktische tips om met de klant in contact te komen en te blijven
  • Grotere aankoopportefeuille

 

Handvatten

  • Tips om van contactmomenten actieve leads te maken
  • Tips om van klanten ambassadeurs te maken

 

Klanten aan het woord

“Een eyeopener welke meer omzet genereert in alle facetten van de makelaardij!”

Corné Meijer -Makelaar

“Elke kans op een aankoopopdracht wordt benut!”

Miranda van der Vlugt - Makelaar

Uw prijs:

€ 545,00excl. BTW

Datum & Locatie

PROGRAMMA

Sessie 1

  • Startpresentatie
    Klantbeleving in de makelaardij. Op welke momenten kan je het verschil maken? Timemanagement op maat, klantbeleving kun je timen!.
  • Opdrachten
    Breng alle klantmomenten in kaart (ook waar je niet bij bent). Invoeren verbeterpunten timemanagement.                         

Sessie 2

  • Evaluatie en toelichting 
    Eerste successen! En wat kan nog beter. Bespreken van klantmomenten en tips / handvatten. Vervolgstappen in klantcontact: vertrouwen bouwen  -> vertrouwen behouden!
  • Opdrachten
    Kies 3-5 klantmomenten en pas nieuwe aanpak actief toe. Reflectieopdracht timemanagement.

Sessie 3

  • Evaluatie en verdieping
    Successen en verbeterpunten! Bespreken ervaringen met nieuwe aanpak. Hoe het succes te behouden: Elk contact als basis voor een nieuw contactmoment (voor jou of voor een ander).

 

Praktische informatie

Duur:                                           3 sessies van 3 uur per sessie, totale trainingsduur 8 weken

Groepsgrootte:                           Maximaal 12 buiten- en/of binnendienstmedewerkers

Lesrooster:                                  31 maart, 21 april en 18 mei van 9:30-12:30

Locatie:                                        Nootdorp, VBO Makelaar

 

Er zijn op dit moment nog geen data bekend.

U dient ingelogd te zijn voor meer informatie en / of in te schrijven